Dag 21 - Elora Gorge Conservation Area - Indian Line Campground

9 augustus 2017 - Indian Line Campground, Canada

Ook vandaag hebben we een thema; Wonderland Wednesday.

Rick en Joske zijn echt hoognodig aan vakantie toe, ze hebben zich bijna verslapen vanmorgen. Maar binnen tien minuten staan ze aangekleed buiten, klaar om te vertrekken. De eerste stop is al meteen na twee minuten rijden, Tim Hortons. Koffie met breakfast bagels gaan er in als zoete koek. Dan rijden we verder naar Brampton, Toronto, voor onze laatste camping en ook meteen onze laatste nacht in de camper. Eind van de ochtend komen we aan bij Indian Line Campground. Eén camper zetten we vast neer. Met de andere twee rijden we meteen weer verder richting Vaughan. Hier gaan we kennissen bezoeken; Christien en Willem. Als we het parkeerterrein oprijden en de kids overal achtbanen en glijbanen zien, en ook nog eens het toegangsbord met in koeienletters Canada's Wonderland, valt het kwartje nog steeds niet. Als we ze vragen naar de beginletters van Christien en Willem en die van Canada's Wonderland te kijken hebben we het vermoeden dat ze het begrijpen, we zien grote glimlachen en horen de nodige jubelkreten.

We hebben gisteravond online de kaartjes al gekocht, dus kunnen we zo doorlopen. We gaan in een paar heftige achtbanen, met loopings, kurkentrekkers en vrije vallen. De allerdappersten onder ons gaan zelfs in de dropzone, een toren waar je bijna 85 meter omhoog wordt getrokken, wat op zich al doodeng is, en dan ineens maak je een vrije val naar beneden. Als toeschouwer keert je maag zich al om, moet je je voorstellen hoe het is als je in zo'n stoeltje zit. Maar ook kunnen de kids zich uitleven op grote trampolines waar ze een heel scala aan salto's laten zien. En natuurlijk slaan we de arcade met alle mogelijke games en spelkasten niet over. Hesse en Sebastiaan kiezen drie kleine knuffeltjes voor Sarah uit, omdat ze als een na jongste echt overal in gaat en alles durft. De jongens hebben groot respect voor haar.

Ook gaan we naar splash world, een mega zwembad met tal van glijbanen. Gewone, met matjes en met banden. Keus genoeg qua heftigheid. Ook is er een golfslagbad en een lazy river. Helaas gaat het zwembad al eerder dicht en kunnen we lang niet alles uitproberen, maar het zorgt wel voor een zeer welkome verkoeling. Het is vandaag erg warm, en de zon houdt ons de hele dag gezelschap.

Aan het eind van de avond genieten we nog even van een lekkere warme cappuccino of een ijskoude frappucino bij Starbucks op het park. Daarna lopen we iets na tienen het park uit. Op het enorme parkeerterrein zetten we tussen de twee campers onze tafel met stoelen neer en omdat we geen kampvuur hebben koken we de hotdogs maar op een gaspitje. Iedereen om ons heen staat te wachten totdat ze weg kunnen rijden, en we krijgen dan ook wel een paar verbaasde blikken als mensen ons relaxt zien picknicken. Als alles op is rijden we terug naar de camping voor helaas de allerlaatste nacht in de camper.

1. Antoinette:
    11 augustus 2017
    Een heerlijke dag zo te lezen jullie hebben je wel vermaakt
  2. Marijke & Hans:
    heerlijk zo'n dag.
    maar ja alweer de laatste met de camper.
  3. Marianne:
    11 augustus 2017
    Wat een avontuur, wat een vakantie! Jullie hebben herinneringen gemaakt, dat is zeker.
  4. Gonda Klomp:
    13 augustus 2017
    Wat hebben jullie een fantastische reis gemaakt en wat leuk om jullie reis via de verslagen te hebben kunnen volgen. Zo konden wij meegenieten van jullie belevenissen. Geweldig!
  5. Je:
    13 augustus 2017
    prachtige reis Wat hebben jullie genoten.
    Jennie