Dag 7 - Algonquin Provincial Park

26 juli 2017 - Algonquin Provincial Park, Canada

Ben je op vakantie, zet je de wekker op 6 uur, best vroeg voor sommigen van ons. Maar vandaag gaan we een kanotocht onder begeleiding van een gids maken. En hoe vroeger we gaan, hoe meer kans op het spotten van wild. Iets voor achten melden we ons en krijgen we zwemvesten en peddels aangemeten. Dan verdelen we ons over vier kano's en gaan op pad. Vanaf de Opeongo River Store kanoën we richting de Costello Creek, die rustig slingerend door het landschap loopt. Hele partijen waterlelies drijven aan ons voorbij, net als de schapenwolkjes boven ons. Het is een prachtige ochtend.
Uiteindelijk zijn we na ongeveer tweeënhalf uur weer terug bij het beginpunt. Het was hartstikke leuk, en we hebben niet eens zo heel vaak de wal geknuffeld. Maar waarschijnlijk waren we toch al te laat om het wild te zien. Het resultaat van deze ochtend; één kikker.

In de shop verkopen ze dew worms, en binnen vijf minuten hangen er al zeven hengels in het water. De eerste vijf minuten lijkt er geen vis in het meer te zwemmen, maar dan breekt het feest los. De ene na de andere vis wordt er gevangen. Zodra ze een vis van de haak halen en deze terug gooien, biedt de volgende vis zich al aan om gevangen te worden. De kids vangen allemaal tussen de dertig en veertig vissen. Het zijn nog niet de grote jongens waar ze op hopen, maar zóveel kleine vissen is natuurlijk ook fantastisch.

De mannen hebben bedacht dat er vanavond maar eens een gezonde maaltijd op tafel moet komen. Pasta gaat het worden en ze gaan het zelf koken. Althans, dat is het plan. Maar het wordt later en later, en ze zijn steeds de hort op. Dan weer de tanks legen, water vullen, hout halen. Dus beginnen de vrouwen uiteindelijk toch maar zelf. Als dan na een tijdje de mannen terug zijn en ook hun aandeel leveren, (het alternatief was de afwas), staat er inderdaad een prima maaltijd op tafel.

1. Antoinette:
    28 juli 2017
    was vast een wilde kikker....tja en wat de mannen betreft de afwas is ook belangrijk! Liefs Antoinette
  2. Marianne:
    28 juli 2017
    Heerlijk weer! En dat zg technisch knutselen...ach het zijn net kleine jongens uit een boek, hoe overleef ik in de wildernis...