Dag 6 - Algonquin Provincial Park

25 juli 2017 - Algonquin Provincial Park, Canada

Na een vroeg maar uitgebreid ontbijt vertrekken we richting de westgate voor de eerste trail, de Mizzy Lake Trail. Het is een wandeling van 11 kilometer waar we exact 5 uur over doen. Dat het tempo zo laag lijkt te liggen, iets meer dan twee kilometer per uur, ligt niet aan dat we niet doorlopen, maar het is een vrij zware wandeling met veel stijle klimmen, boomwortels dwars over de paden, stenen en modderpoelen. Niks geen netjes aangelegde bossen met keurig onderhouden paden. Dit is natuur in zijn puurste vorm, een ongerepte wildernis.

Onderweg zien we de mooiste uitzichten op meren, moerassen en bosranden. Maar we houden onze oren en ogen het meest gespitst op wild. We zien schildpadden, een snapper, otters, chipmunks, vlinders, oranje kikker en korhoenders. Ook zien we verse moose poep en sporen, maar de beesten zelf laten zich helaas niet zien. Erg jammer, maar we hebben nog genoeg kansen in het verschiet.

Omdat we 's avonds hamburgers hebben gegeten en we dus een prima kampvuur hebben, gaan we eindelijk de s'mores maken waar de kids zo lang op gewacht hebben. Grahams biscuits, chocola en marshmallows. Smullen!! Terwijl het vuur langzaam dooft, kruipen wij onder de wol.

1. Marianne:
    26 juli 2017
    O heelijk weer om weer wat verhalen te lezen!
    ik reageer niet op elk verhaal hoor, maar die beer.....ik gun jullie veel mooie, wilde dieren, maar een beer, nee doe maar ff niet!
  2. Antoinette:
    26 juli 2017
    Heerlijk een kampvuur zo gezelllig ......heeft iemand nog een gitaar mee?
  3. Marcel & Ellen:
    26 juli 2017
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Ik heb ook even gegoogeld op Algonquin Parc. Prachtig!! De wilde dieren komen jullie vast nog wel tegen. Veel plezier nog.
  4. Marcel & Ellen:
    26 juli 2017
    Leuk om jullie verslagen te lezen. Ik heb ook even gegoogeld op Algoquin Parc. Prachtig! De wilde dieren komen vast nog wel. Veel plezier nog!
  5. Marijke & Hans:
    28 juli 2017
    Veel plezier
    Spannend
  6. Tonny:
    29 juli 2017
    Kon er niet in maar nu lukt het toch
    prachtige verhalen en leuk dat jullie zo genieten met 22 feet