Dag 1 - Schiphol - Toronto

20 juli 2017 - Toronto, Canada

Om 3.30 uur liep onze wekker af en we stonden meteen op. Het was sinds een half uur aan het regen en onweren en het slechte weer nm steeds meer toe. Na een lekkere douche, een schaaltje yoghurt en een bakkie koffie waren we tegen 5.00 uur klaar om te vertrekken. Het goot nu en we waren daarom dankbaar dat Daniel zijn auto binnen had gezet.

Om 5.05 uur waren we bij Rick en Joske  waar ook iedereen reisklaar stond.De chauffeur van Schiphol Taxi Twello, een aardige man van het bedrijf Linssen uit Arnhem, was keurig op tijd. Rick en Joske gingen met de vijf kinderen in de bus en wij reden met Daniel en Liekse mee. Omdat er verder niemand opgehaald moest worden reden we om 5.16 uur direct de A1 op. Door het vroege tijdstip waren wij de ochtendspits voor en hadden nergens oponthoud.

Toen we on 6.30 uur Schiphol naderde werd het droog. Hier reed de bus door naar de vertrekhal en wij naar 'Aankomsten' waar Daniel zijn auto overdroeg aan collega Cheung. Omdat alle koffers in de bus zaten hoefden wij alleen onze handbagage maar mee te nemen.

Wij troffen elkaar in Vertrekhal 3 en besloten naar het Panorma restaurant te gaan om te ontbijten (112,20). Daar hebben we aan een mevrou gevraag om een foto te maken van onze groep.
Om 8.30 uur waren wij terug in vertrekhal 3 waar zich al een enorme rij had gevormd om in te checken.
Hoewel wij thuis al hadden ingechecked moesten we toch aansluiten in de rij om onze bagage in te checken.
De koffers gingen op de band en de viskoker werd afgegeven bij 'odd sized luggage' dus nu konden we door naar de douane. Om 10.25 uur, dus bijna twee uren later waren we eindelijk in taxfree. Hier kochten we 3 flessen port en liepen daarna door naar onze gate G04.

Het boarden begon al vrij snel en om 11.40 zaten we allemaal op onze plek. We hadden 5 dubbele raamplaatsen zodat alle kinderen aan het raam konden zitten met een volwassene naast zich. Sarah zat naast Lieske, daarachter Sebastiaan met Daniel, daarachter Hesse met Rick. Naast Rick, aan de andere kant van het gangpad zat Carel. Achter Rick zat Sophie en ik zat naast haar. Achter ons sloten Sanne en Joske de gelederen. De spanning bij de kinderen nam nog  wat toe toen het toestel om 12.05 uur begon te taxieen. Om 12.25 uur waren we los en verdwenen al gauw door het wolkendek. Een enkele keer werd er een glimp beneden opgevangen. Toen het sein riemen los werd gegeven gingen Sanne en Sebastiaan naast elkaar zitten en Daniel ging naast Joske zitten.
Om 13.40 uur werd er een maaltijd geserveerd die bijzonder smakelijk was: bulgarsalade, pikante pasta, een broodje met boter en een chocolatchip cookie. Gedurende de hele vlucht werd er heel veel drinken geserveerd en om 16.35 uur met een zakje pepsils erbij. We hebben films gekeken o.a. Kong, Boss Baby, The Red Turtle. Er was voldoende keus. Sarah zat lekker te kleuren en armbandjes te vlechten. Er werd muziek geluisterd, gekletst, gelachen en de tijd ging vrij snel. Een uur voordat de landing werd ingezet werd er een hele smakelijke wrap met gehakt geserveerd.
Om 19.40 uur werd de landing ingezet maar bijna direct kwam de melding van de piloot dat wij op deze hoogte rondjes moesten gaan vliegen met een straal van 80-100 kilometer in verband met de drukte op de luchthaven. Het was helder dus het uitzicht was geweldig en de kinderen genoten er van en verbaasde zich over het feit dat zo veel huizen een zwembad hadden. Na 20 minuten konden we eindelijk landen en om 20.20 uur waren we in Canada. We taxiden naar de gate waar we een kwartier later aankwamen. 20.35 uur=14.35 uur.
We liepen naar de douane waar geen problemen waren en toen we bij baggageband 5 aankwamen kwamen net onze koffers de band op. Ook de viskoker was er al. We liepen door naar de aankomsthal waar we het hotel gebeld hebben voor  de shuttle. Hiervoor moesten wij ons melden bij terminal 1, uitgang G, stop S5. Na even gewacht te hebben kam daar dan toch het busje aan en om 16.10 uur waren we bij Sandman Signature Airport Hotel. Rick en Joske kregen kamer 1514, Daniel en Lieske 1504 en wij 1504. Allemaal op de 15e verdieping. Nadat we ons wat hadden opgefrist zijn naar het restaurant (Moxi' s) gelopen om wat te eten. Carel, Rick en Sophie een 'loaded burger' en ik een 'turkey club' en aan de andere tafel Lieske een Ceasars Salade, Joske taco's, Sarah pizza, Hesse,Sebastiaan en Sanne een hamburger en Daniel 'The Hamburger' with the works (C$234). Om 18.30 uur gingen wij naar onze kamer en de kideren gingen met Daniel zwemmen. Op de kamer heeft Carel honkbal gekeken. We waren nu toch wel moe. Rond 20.15 uur kwamen Joske en Sanne naar onze kamer want Sanne zou bij ons op de kamer slapen. We hebben nog even honkbal liggen kijken maar om 20.50 uur zijn we gaan slapen. Het was een lange dag geweest.

Wist u dat:
-wij allemaal ons t-shirt met logo droegen;
-het soms moeilijk is om de weg te vinden op Schiphol;
-wij telkens werden gevraagd of wij een groep zeilers waren;
-Sylvia een groot mes vond op Schiphol;
-Daniel het af gaf aan Security;
-Air Canada een prima vliegmaatschappij is;
-Rick de 'Safety Instructions' heeft gemist;
-Sanne de laatste kipmaaltijd had in het vliegtuig;
-Een van stewards een zwak had voor Sanne;
-De Blue Jays vandaag hebben gewonnen.

1. Marianne:
    24 juli 2017
    Leuk!
    En dat van die zeilers snap ik.
  2. Antoinette:
    24 juli 2017
    Prachtig geschreven verhaal alsof ik er zelf bij ben
    Met Girly en chica gaat het super goed vandaag even met alle hondjes het bos in geweest,het oranje balletje krijgt chica niet meer van mij want pip vindt het ook geweldig en chica loopt weg met de bal omdat pip de bal ook wil hebben, madam zat boven op een heuvel te blaffen tegen de bal.
    Verheug me op verslag dag 2

Liefs, Antoinette
  3. Marijke & Hans:
    28 juli 2017
    Wanneer komen de foto's
    Wij hebben nu ook een hond, boxer
  4. Quirine en Maarten:
    31 juli 2017
    Leuke verhalen!
    Erg leuk om te lezen. Veel plezier gewenst!