Dag 2 - Toronto - Niagara Falls

21 juli 2017 - Niagara Falls, Canada

Na een prima ontbijt in Moxie's staan om acht uur onze taxi's klaar om ons naar het camperverhuurstation te brengen. Na enige commotie veroorzaakt door rivaliserende taxibedrijven gaan we met drie auto's op weg. De rit duurt nog geen half uur, waardoor we om klokslag half negen bij Cruise Canada aankomen. We zijn de eersten deze ochtend en men heeft alle tijd voor ons. Omdat Rick en Daan voor het eerst zelf een camper huren, moeten we eerst verplicht een instructievideo bekijken. De kids laten zich door dit oponthoud niet ontmoedigen en vermaken zich prima in de enorme hal. Tikkertje, verstoppertje, sprint wedstrijdjes. Zo konden wij in alle rust het papierwerk afhandelen, de campers inspecteren en de laatste instructies aanhoren. Na alle verplichtingen te hebben afgerond snel de inhoud van alle koffers in de kastjes van de camper overgepakt en eindelijk op pad. Dit op pad gaan bleek slechts drie minuten te duren, want na twee kruispunten kwamen we al aan bij de eerste stop; Tim Hortons. Het idee was simpel; een snelle bak koffie met een donut. Maar dat snel kun je wel vergeten als je met elf man bent en kan kiezen uit tien varianten koffie met diverse smaken, warm of koud en het dubbele aantal sapjes, smooties, ice lemonade en milkshakes. Als dat nou het grootste obstakel was, maar nee. Die donuts; twee vitrines vol met allemaal soorten donuts, en echt alles ziet er lekker uit. Maar goed, uiteindelijk zitten we allemaal heerlijk te genieten.

Volgende stop is de Canadien Tire voor wat huishoudelijke inkopen, voordat we aan de grootste uitdaging beginnen, de eerste boodschappen inslaan bij Wallmart. Gewapend met drie karren lopen we naar binnen om wat twijfelend af en toe iets in de kar te leggen, maar als we na dik een uur met drie afgeladen karren bij de kassa aankomen, lijkt het er op dat we de eerste dagen best door zullen komen.

Het is inmiddels al vier uur als we dan toch écht op weg gaan. De eerste overnachting hebben we op King Waldorfs Tent and Trailer park vlakbij de Niagara Falls. Maar vlak voordat we daar aankomen hebben we een verrassing voor de kids; we gaan karten! Iedereen krijgt een eigen kart en zodra de motoren ronken gaan we los. Het is een leuke buitenbaan en met regelmaat lukt het iemand om een ander in te halen. En wat doen de kids het super goed. Het plezier straalt van de gezichten af.

Met genoeg energie rijden we het laatste stukje naar de camping. Maar al vrij snel gaan we op pad naar de watervallen. Het is al na negenen als we daar aankomen en de schemer valt al in. De watervallen lichten dan op in alle kleuren van de regenboog, waar we niet echt blij van worden. Eigenlijk ziet het er gewoon niet uit, zo'n rood-groene waterval. Maar klokslag tien uur breekt het vuurwerk los, wat wel weer erg gaaf is.

Dan moet er ook nog gegeten worden, maar erg grote trek heeft niemand meer zo laat op de avond. Dus zo komt het dat we voor de tweede keer vandaag bij Tim Hortens belanden.

Na nog een laatste blik op de watervallen gaan we snel terug naar de camping om lekker onder de wol te kruipen.

1. Marianne:
    24 juli 2017
    Super leuk geschreven en blij dat jullie eindelijk wifi hadden om ons mee te nemen met jullie avonturen.
  2. Fred:
    24 juli 2017
    Leuk geschreven! Ga zo door....
  3. Antoinette:
    24 juli 2017
    Weer een mooi verslag, kan me voorstellen dat de gekleurde watervallen tegen vallen, het is niet natuurlijk al die kleuren.
    Jaaaa ....karten dat is geweldig om te doen heerlijk dat de kids zo genieten
    Liefs voor jullie allemaal 22
  4. Marijke & Hans: