Dag 11 - Fushimi Lake Provincial Park

30 juli 2017 - Fushimi Lake Provincial Park, Canada

Happy birthday to you.
Happy birthday dear Sophie.
Happy birthday to you.

Sophie is vandaag 15 jaar geworden. Het tweede feestje deze vakantie. Lieske heeft een slinger met de tekst happy birthday opgehangen aan de tent, hartstikke leuk.

Na een gezellig gezamelijk ontbijt gaan de mannen op jacht naar een motorboot. Maar helaas zijn deze allemaal al verhuurd. Wel hebben ze een waterfiets, een canoe en een 2-persoons kajak gehuurd. Rick en Daan gooien de hengels aan boord en gaan met de canoe op pad. Ze vermaken zich prima en hebben praatjes voor tien. De vangst van de dag is dit keer voor Rick, een grote snoek van 50 centimeter. Hiermee blijft hij Carel voor, die al eerder een hengeltje heeft gegooid en er een paar mooie snoeken uit heeft gehaald.

Sanne en Sebastiaan gaan op pad met de kajak, het gaat ze hartstikke goed af. Sophie neemt Hesse en Sarah mee op de waterfiets en met z'n allen hebben ze uren plezier op het water. Af en toe wisselen ze tussen de kajak en waterfiets, ze zwemmen in het heldere water en uiteraard worden de hengels ook nog tevoorschijn gehaald. Hesse volgt vandaag het voorbeeld van z'n vader. Eerst heeft hij beet, maar als de kop van de snoek boven water is valt hij van de haak. Niet veel later heeft hij wederom beet en haalt hij een snoek van zo'n 38 centimeter uit het water. Ondertussen heeft Sebastiaan een kreeft en een hele berg zoetwatermosselen gevangen.

Joske, Lieske en Sylvia zijn ondertussen weer een trail gaan lopen, dit keer de Fire Tower Trail. Het is een one-way trail van vier kilometer, dus zullen we in totaal acht kilometer af moeten leggen. Het is een leuke route door enorm dicht bebost gebied, echt in the middle of nowhere. Het pad lijdt ons een groot gedeelte langs het meer, maar halverwege verdwijnen we echt in niemandsland. Het eindpunt is bij een fire house can vijfentwintig meter hoog. Het ziet er enorm wiebelig uit, maar Joske en Lieske klimmen toch ruim twee derde deel ervan omhoog. Als  we het gevoel hebben dat we wel erg veel wiebelen zakken we weer af en zijn blij wanneer we weer vaste grond onder de voeten voelen. De terugweg lopen we schijnbaar in hoog tempo, want in plaats van de voorspelde duur van vier uur, zijn we na tweeënhalf uur alweer terug bij het beginpunt. Ondanks dat het niet een hele zware wandeling is, hebben we dringend behoefte aan verkoeling. Het is een bloedhete dag vandaag. Joske en Lieske stappen snel in de waterfietsen en maken een rondje op het meer.

Als iedereen weer terug is bij de campers gaan we taart eten. Sophie heeft zelf haar verjaardagstaart samengesteld. Het is voor ons een verrassing wat er zo tevoorschijn zal komen. Hij is super leuk geworden en smaakt erg lekker. Ook zingen we natuurlijk nog voor haar en krijgt ze haar cadeautjes.

Het was een erg geslaagde dag, heerlijk weer, lekker bezig op het water, goede vangst met vissen, mooie wandeling, maar bovenal een super lieve, mooie en gezellige 15 jarige jet.

1. Marianne:
    4 augustus 2017
    Een en al gezelligheid dus. Kus.