Dag 13 - Ivanhoe Lake Provincial Park

1 augustus 2017 - Ivanhoe Lake Provincial Park, Canada

Wat een heerlijkheid als je om een uur 's middags wakker kan worden omdat de wekker niet gezet hoeft te worden. Helaas is dat niet het geval, maar half elf is natuurlijk ook een prima tijd. Niks te klagen. Beetje aanrommelen en dan tegen het middaguur een heerlijk ontbijt, of misschien geldt het eerder als lunch, van scrambled eggs met bacon. De vorige keer smaakte het al prima, maar Rick en Daan hebben het nog beter onder de knie, het smaakt erg goed.

De rest van de middag doen we niks bijzonders, maar dat maakt het zo relaxt, echt vakantie. Daan, Sebas, Sarah en Hesse zwemmen in het meer, waarbij Daan de kids steeds maar weer in het water gooit.

Later op de middag spelen we het spel wat Sylvia heeft gekocht, mouthguard. Iedereen krijgt een soort tandartswerktuig waarmee je mond enorm wordt opengehouden. Hierdoor is normaal praten bijna niet te doen, en sommige letters zijn zelfs helemaal niet uit te spreken. Je moet dan allemaal woorden en zinnen zeggen die de anderen moeten raden. Hilariteit alom. We lagen echt dubbel van het lachen, wat een schik. Sophie kwam uiteindelijk als winner uit de bus, op de voet gevolgd door Sebas.

Niet veel later komt Sophie rennend vanaf de waterkant aangerend, met een gezichtsuitdrukking die niet te beschrijven valt maar ons nog lang zal bijblijven. Ze heeft een fotocamera in haar hand, om wat foto's van het meer te maken. Ze roept totaal verbaasd dat ze een slang zag. Voordat ze verder praat zien we Daan opspringen en de richting op rennen waar Sophie net vandaan kwam. Ze zegt dat ze de slang haar kant op zag komen en tegen hem zei; "o nee, echt niet dat je mijn kant op komt". Ook baalt ze dat ze door de schrik vergeten was foto's te maken van het beest. Ze weet nog te vertellen dat hij groen met geel was. Mocht iemand aan haar verhaal twijfelen, wordt dat meteen geëlimineerd. Daan komt met een groen gele garter snake in z'n hand aangelopen, met Sebas en Hesse in z'n kielzog. Die hebben goed opgelet hoe Daan de slang heeft gevangen en hopen de volgende keer zelf zoiets te kunnen doen. Als alle kids met hem op de foto staan wordt hij weer vrij gelaten. Het is misschien geen moose of beer, maar een slang zien en deze ook nog vangen is toch ook best spectaculair.

Na het eten zitten we nog een tijd in onze muggentent, lekker kletsen en hangen. Maar als we in de verte onweer horen en wat regendruppels voelen verdwijnen we allemaal in onze campers.

1. Flip en Hettie:
    4 augustus 2017
    Wij hebben het spel in Italie gedaan en we zijn nog 2 dagen naar mijn zus in Egmond aan zee geweest, daar hebben wij het spel ook gedaan ook met vrienden van hun er bij, ontzettend gelachen, de buikspieren deden er zeer van.Fijne dagen nog.
  2. Antoinette:
    4 augustus 2017
    Sylvia......een spel om mee te nemen naar Levaly in oktober?
  3. Marianne:
    4 augustus 2017
    FIE! Een slang! GRRRR....
    En dat spel, ik ben heel benieuwd.
  4. Joske:
    6 augustus 2017