Dag 5 - Bancroft - Algonquin Provincial Park

24 juli 2017 - Algonquin Provincial Park, Canada

Regen, regen, regen, de hele nacht is het met bakken tegelijk naar beneden gekomen. De rest van de dag blijft het grauw en nat.

's Morgens nemen we eerst afscheid van Bill. Sue zien we ook nog even en horen van haar het laatste nieuws over Shirley. Dan gaan we op weg. Onze bestemming vandaag is Algonquin Provincial Park. We zullen hier vier nachten blijven, dus heerlijk alle tijd om dit prachtige park te ontdekken. Onderweg houden we de omgeving goed in de gaten omdat we hopen wat wild te kunnen spotten. Maar helaas blijft het voor nu bij twee bevernesten. Bij het information center zien we dat er de afgelopen twee dagen een beer, eland, vos en wolf zijn gespot. Als we daarna op de camping aankomen zien we dat ook daar een beer is gespot. Het wordt dus goed opletten!!

Door de regen zitten we warm en droog in de campers, de kids spelen een tijd lang zonder zich te vervelen. Als het even droog is lopen Rick, Lieske en Sylvia nog even naar het strand. Na het eten rijden we naar Opeongo Lake, een van de vele meren binnen Algonquin langs highway 60. Helaas nog steeds geen groot wild gezien, alleen een zwemmende bever.

1. Marianne:
    26 juli 2017
    Zag prachtige plaatjes van de omgeving via google afbeeldingen. Super mooi daar!
  2. Antoinette:
    26 juli 2017
    Die beren en het grote wild komen vast nog wel op bezoek
  3. Marijke & Hans:
    28 juli 2017
    Je had voor het weer net zo goed in Nederland kunnen blijven